myonedfanfics.blogg.se

Stole my heart - Kapitel 1

Kategori: Stole my heart

Amandas Perspetiv:

Jag vaknade snabbt av alarmet från mobilen, det kändes som det tjöt mer än vanligt, eller så var det bara jag som var extra trött idag. Första dagen på sommarlovet och jag måste upp vid halv 9, Great! Tänkte jag. Men fick snabbt bort den tanken när jag kom på att jag skulle på en extra rolig photoshot idag! Jag klev upp ur sängen och tog en snabb kall dusch för att vakna till. Men så sölig som jag är och så mycket jag älskar att duscha så fik jag lite brottom i slutet. En av de viktigaste sakerna som modell är att inte komma försent, för det visar på oproffslighet. Jag tog snabbt på mig en vit blus,guldig kjol och en kavaj och började gå mot bussen. Vi skulle posa vid vattnet i långa vackra klänningar. Det gick jätte bra, jag fick till och med en klänning hem.


Amandas Outfit

Påvägen hem ringde jag min bästa kompis Sara. Vi har varit bästisar hur länge jag kan minnas.

"Hallå..." Svarar Sara trött.

"Hahaa sov du? Tänkte inte på det, men aja vaakna" Sa jag och skrattade

"Jaja jag är vaken, var det något viktigt? Gick det bra på photoshoten?" Sa hon.

"Asså jag har så big news för dig!! Jo det gick as bra, jag fick med mig en av långklänningarna hem! Jag tror du kommer älska den" Svarade jag.

"Åhh jag kommer så vilja låna den av dig i sommar! Men vad är det du ska berätta?"

"hahah självklart, okej, min manager ringde mig idag och sa att han har fixat massa modell jobb för mig... I LONDON!!"

"Va du skojar? Fan va kul!! Jag säger ju det, du är as grym! Jag kommer inte bli förvånad när du blir lika känd som Tyra Banks!" Skämtade Sara.

"Hahahha visst, men det är inte det bästa.. han sa också att han redan har fixat en lägenhet till mig, och.. jag fick ta med mig en person!!!! sååå... vill du bo i London med mig i sommar??" Sa jag men skriket i halsen jag tror jag inte ens själv hade fattat vad som just hade hänt.

"Ohh herre gud ja det är klar jag vill!! Jag skulle vara dum i huvudet om jag inte sa jag! Omg du och jag i London kan det bli bättre? När åker vi? Frågade Sara.

"Vi åker om 3dagar så börja packa redan nu. Fy faan va taggad ja är!!" Skrek jag tillbaka.

"Ja fan va kul! Måste gå nu men vi hörs senare! Pusss"

"jaraa det gör vi, puuss"

När jag kom hem pratade jag men mamma och London och allt, men tydligen så visste hon redan det det var inga problem. Jag var så otroligt taggad att jag började planera allt vi kunde göra där. Faaaaan va kul det kommer bli! Tänkte jag.

Tre dagar senare:

Saras Perspektiv:

Även fast jag var så glad att vi skulle åka så ville jag ändå inte vara borta från min familj hela sommaren, jag vet jag är 18 år och beteer mig som ett litet barn, men jag älskar min familj så mycket. Mamma pappa och Gustaf min lillebror stod och tog farväl vid flygplatsen.

"Jag kommer sakna dig så mycket hjärtat" Sa mamma med gråten i halsen.

"Jag kommer sakna er med, men jag lovar att ringa så ofta jag kan!" Svarade jag.

*Flyg till London Heathrow airport bording vid gate 7*

"Det är vi, kom vi måste gå nu" Säger Amanda till mig.

"Okej, Hejdåå puss älskar er!" Jag kramar om alla en sista gång innan vi går på planet.

"Det här är på riktigt, vi ska till London! Fy faan va kul!" Nästan skriker jag till Amanda.

"Jaaa veet! Vi kommer ha så otroligt kul!" Svarar hon.
______________________________________________________________________________

Det här var första kapitlet, hoppas ni gillar det! Kommentera så mycket ni vill! Kram Mikaela

Kommentarer


Kommentera inlägget här: