myonedfanfics.blogg.se

Stole my heart - Kapitel 5

Kategori: Stole my heart

Previosly:
"You are really good at this, for how long have you been working as a model?" Frågade Louis mig
"Haha thank you, only 2 years now! " Svarade jag och hämtade min väska för att gå. 
"Do you want to hang out some time?" Frågade Louis mig lite halvft generat.
"I would love to, call me" Sa jag och gav honom mitt nummer. Jag sa hejdå till alla där och gick sedan ut och hoppade på bussen. 
"Jag känner mig verkligen jätte trött kan vi inte bara ses hemma efter du har jobbat klart? :) xx" Skickade jag till Saras mobil. Inte så långt senare svarade hon "Det är lugnt, jag kan köpa med hem ben and Jerry's och en film så kan vi mysa hemma. xx <3"


Saras Perspektiv:
Det har varit en ganska lugnt idag med inte så många kunder och så, vilket var ganska skönt eftersom det var min första dag. Klockan var ungefär halv 4 när 5 killar klev in genom dörren. Gud va de pratade högt, det är faktiskt en allmän plats ni fpr tänka er lite för, det finns andra här inne med. Tänkte jag irrriterat för mig själv. Jag orkade inte med livet så jag gick in bakom disken och fixade lite där när jag plöttsligt hörde någon säga mitt namn. Det blir ju så direkt när man hör sitt eget namn i npgon annans konversation så blir man plöttsligt mycket mer uppmärksam. 
"Her name was Sara right Harry? Was she hot? " Sa en kille till killarna i gänget. Vänta.. var Harry där? Pratar dem om mig? Jag ville egentligen lyssna mer men det kändes otrevligt specielt om de skulle märkt mig.. Jag började gå bort mot köket för att jag ville inte träffa honom just nu, och självklart just nu när jag inte vill träffa dem så ska min chef be mig ta beställningen till de nya kunderna. Super verkligen. 
"Hi and welcome to Milkeshake City may I take your order?" Frågade jag killarna och lapå ett fejk smile på mina läppar. 
"I take a strawberry smoothie and your number!" Skämtade den blonda killen. Alla skrattade men Harry tystnade snabbt när han såg mig. 
"Sara, hi! What are you doing here?" Frågade Harry förvånat och lite generat.  
"Well, I'm working here, or what does it looks like?" Svarade jag lite drygt men ångrade mig snabbt och la till "It's my first day acually." Och log.
"Are you the Sara Harry meet yesterday at the park?" Frågade killen i blont hår.
"umm.. yeah that's me.." Sa jag lite osäkert. "Do you want to order?"
De beställde och satte sig vid ett bord lite längre bort, man harry stod kvar vid mig. 
"You never called me.. " Sa han
"Sorry i didn't have the time.." Svarade jag och började torka lite på bänken.
"Maybe I can by you a drink when you finished work?" Sa han och log stort.
"öhh.. okey i can call you around 7 it's that okey?"
"Thats perfect see you then!" Svarade han och gjorde en flört blick innan han gick till sina kompisar. Jag kunde inte låta bli att le lite för mig själv. 

Amandas Perspektiv:
Jag var verkligen så trött efter jag kom hem, jag tror det var för jag fick så lite sömn.. Så direkt när jag kom in genom dörren så la jag mig i soffan och kollade lite på tv innan jag halft somnade. Jag vaknade någon timma senare av att jag fick ett sms. "Hi I was just wondering if we could meet tonight? xx Louis :)" Jag log lite för mig själv han var änd välidigt gullig, men jag har lovat mig själv att när jag var här skulle jag mest fokusera på modellandet. Men vi är ändå bara vänner så det spelar ingen roll. "Sure, what time? :) x Amanda" "We can meet at the part at 6 o'clock is that good? xx" "That's super see you then! xx" Svarade jag och kollade på klockan, wow den är redan 4 jag reste mig snabbt från soffan och smsade Sara att jag inte kommer vara hemma ikväll innan hoppade in i duschen. En halv timme senare hade jag dusjat klart och såg att Sara hade svarat, hoppas hon inte var sur för jag dissade henne.. "Det är lugnt, jag ska själv ut, med Harry du vet, vi ses senare ikvälll! x" Men va bra tänkte jag innan jag gick till walk in closeten för att bestämma vad jag ska ha på mig, alltid lika svårt val. Det slutade med att jag tog på mig ett pösigt linne och ett par ljusa jeans, ville inte vara för uppklädd ändå. 


Amandas Outfit

När klockan var 10 i 6 var jag precis klar och började gå mot parken.  
"Amanda, here!" Hörde jag en röst säga och vände mig om och såg Louis komma rullande med sin bil. Jag log stort och vinkade till honom sammtidigt som jag började gå mot honom. 


5 Kapitlet klart nu, hoppas ni inte tycker den är tråkig, det kommer bli bättre ju mer man kommer in i den så fortsätt läs bara  :) Kram Mikaela


Kommentarer


Kommentera inlägget här: