myonedfanfics.blogg.se

Stole my heart - Kapitel 4

Kategori: Stole my heart

 Previosly:  
"Who was that girl?" Frågade Liam 
"Her name is Sara, i geve her my nuumer, hope she will call me because she was soo hot." Svarade jag och tittade efter henne när hon försvann längre och längre bort. 
"
why would she not call, you're Harry Styles..!" Svarade Liam.
"I don't think she knew who i was..." Svarade jag tyst.
"Wow... this will be interesting." Sa Liam. 


Saras Perspektiv:
Jag vaknade upp vid 10 ungefär av att solen sken in genom fönstrett. Amanda var redan uppe för jag hörde henne prassla ute i köket. Jag sätte på mig ett par mjukisar och borstade igenom mitt hår innan jag gick ut till henne. 
"God morgon sötnos har du sovit gott? Pannkakorna är snart klara!" Sa hon med ett stort leende på läpparna.
"Haha Godmorgon på dig med, jo jag har sovit så skönt inatt, älskar den nya sängen! Nemen gud va gullig nu är som gör pannkakor! " Svarade jag och log.
"Jag hann aldig riktig prata med sig igår om du fick jobbet eller inte, du kom hem lite senare än vad du sa.. vad hände?" Frågade hon. 

"Joo jag fick jobbet och ska börja jobba där idag vid 1 redan, alla där verkar så trevliga så det ska bli as kul. Nej jag vet det var så härligt väder så jag tog en liten omväg förbi parken, och så fick jag en boll på mig av en kille som jag sedan började prata med och så fick jag hans nummer." Svarade jag och började blocka fram tallrikar och bestick. 
"Vänta va? Fick du en killes nummer? Va han snygg vad heter han?" Svarade hon snabbt
"Hahha jaa, ja han va väll snygg, han heter Harry fast jag vet inte om jag ska ringa honom.." Sa jag lågt.
"Vadå om du inte ska ringa honom, det är klart nu ska göra det!" Sa hon uppspelt.
"Jaja jag gör det kasnek imorgon då, jag vill ju inte vara för på. När ska du börja jobba?" Svarade jag och tog en stor tugga av pannkakan.
"öhh jag ska vara där vid halv 1 så måste nog börja göra iordning mig snart. Men jag kan väl möta dig vid Milkeshake city när jag är klar, eller hur känge jobbar du?" Frågade hon. 
"Jag jobbar från 1 till 6 så det blir as bra." Svarade jag och åt upp den sista pannkakan. 

Amandas perspetiv:
Jag klev snabbt ut ur duschen och tog på mig hudfärgade underkläder, man måste vara förberädd så man kan ha på sig alla möjliga olika kläder till photoshoten och sedan ett par shorts och en ljusrosa blus över. Vid kvart över 12 var jag på bussen påväg dit, jag visste att resan tog ett tag dit och jag ville verkligen inte vara sen till mitt första jobb i London så jag var lite stressad. När jag väl var där såg jag Thomas jag blev genast lugnare. 
"Hello Amanda, it's so nice to have you here, come here so you can meet the others."
Jag nickade och földe efter honom in till ett stort ljust rum. Där satt det 5 killar och småskrattade åt något roligt som myss hänt antar jag. 
"Hey everybody Amanda is here" roppar Thomas till killarna. Alla vänder sig om och tittar på mig. Jag blir genast lite generad, jag klarar av att ta bilder och folk kollar men utan kameran så känns det mycket mer annurlunda. 
"Is it you Amanda from the airport?" Frågar ena killen i brunt hår.
"Excuse me?" Svarade jag förvånat.
"I thouge your bag was mine and so on.. do you remember me? I'm Louis." Sa han och log stort.
"Ohh was that you, i couldn't really se your facethen because you had both a jacken and a hat." Svarade jag och små skrattade lite. 
Efter några sekunders tystnad kommer de andra i bandet fram och hälsar. De verkar verkligen väldigt trevliga allihopa. 

"Okey everybody let's start working!" Sa Thomas och hämtade kameran.
"If I first start take some photos of just the boys and then the boys and you Amanda is that okey?" Frågade Thomas mig.
"Of course" Svarade jag och satte mig ner i en soffa som fanns i rummet.
,.
Det var väldigt roligt att se dem ta bilder för de bara skämtade med varandra, skrattade och hoppade runt, det var inte förens Thomas sa till som de blev mer seriösa på bilderna. Efter att tag fick jag komma in i bilden det var jätte kul vi skrattade så mycket. Efter någon timme eller så var vi klara.
"You are really good at this, for how long have you been working as a model?" Frågade Louis mig
"Haha thank you, only 2 years now! " Svarade jag och hämtade min väska för att gå. 
"Do you want to hang out some time?" Frågade Louis mig lite halvft generat.
"I would love to, call me" Sa jag och gav honom mitt nummer. Jag sa hejdå till alla där och gick sedan ut och hoppade på bussen. 
"Jag känner mig verkligen jätte trött kan vi inte bara ses hemma efter du har jobbat klart? :) xx" Skickade jag till Saras mobil. Inte så långt senare svarade hon "Det är lugnt, jag kan köpa med hem ben and Jerry's och en film så kan vi mysa hemma. xx <3"


Amandas outfit

 


4 kapitlet klart! Hoppas ni gillar det! Blev lite stressad i slutet men hoppas det är bra ändå :)

Kram Mikaela
 
 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: