myonedfanfics.blogg.se

Stole my heart - Kapitel 3

Kategori: Stole my heart

Previosly: 
"Eftersom du kommer jobba som modell här i London under den här tiden kanske jag också ska hitta något jobb eller?" Frågade jag henne.
"Ja det blir väl as bra jag såg att bara något kvarter här ifrån så ligger någon milkshake bar, jag tror det stod något om nya antällda, du kan ju kolla där nere? eller?"  Svarade hon.
"Okej jag kollar där, när ska du jobba?" Sa jag.
"Jag vet inte jag ska ringa med Mark min manager nu.." Svarade hon.



Amandas Perspektiv:

Efter några skignaler svarade Mark.

"Hej det här är Mark." Sa han.
"Hej Mark det är Amanda, jag tänkta bara säga att jag har kommit till London nu och undrar lite om modellandet här och så." Svarade jag.
"Hej Amanda, Va bra att du ringer, jo jag kan säja så här att din första photoshot kommer vara imorgon med ett pojkband. Din fotograf är Marcus, honom känner du ju eftersom han har fottat dig flera gånger innan. Har du fått ett brev till lägenheten föresten?" Sa Mark.
"Ahaa, okej då vet jag lite vad som händer, jag vet inte kan kolla. Vad är det för brev?" Svarade jag lite förväntans full.
"På det breven står det lite av alla jobben jag har bpkat upp dig med.. så du vet all information. Men jag måste gå nu allt du behöver veta om photoshoten imorgon står i brevet. Ring mig om du undrar något." Svarade han lite stressad, fast Mark är typ nästan alltid stressad, fast ändå så pratar han så ptroligt långsamt.. haha
"Okej tack! Vi hörs senare! Hejdå!" Sa jag tillbaka sammtidigt som jag öppnade brevet.

*Torsdag den 7 Juni Photoshot med "One Direction" vid Abbey Road 4A kl 12.30* Stod det på brevet. One direction, det är nog bandet som Mark pratade om. Känner mig lite nervös ändå fast jag har varit på så många olika jobb innan, men det här var i London där jag aldrig har jobbat innan.

Saras Perspektiv:

Jag klädde på mig ett par slitna shorts, ett enkelt grått linne och hämtade mina converse.

"Jag går ner och kollar om jag kan få något litet jobb på en där milkshake baren du pratade om. Vi syns serare!" Skrek jag till Amanda och gick ut genom dörren. 
Det känns fortfarande lite sjukt att vi ska bo här i typ 2 månader. Jag satte på ipoden på hög volym och började lyssna på Summer paradise med Simple plan. Ibland när man går på gatorna med hög musik känns det som man själv är med i en musikvideo. Jag började sjunga med men tysnade snabbt när jag märkte att jag var på en allmän plats och folk kunde höra mig. Till vänster ser jag en milkshake bar som heter "Milkshake City" Och vid fönsteret står det hjälpsökes. Så jag går in och kollar lite om jag skulle kunna få ett jobb där. Alla var så trevliga och och vi hittade bra tider för mig att jobba där det skulle verkligen bli as kul. Jag fick ett paper som jag skulle fylla i innan jag fick jobbet.
"Välkomen Sara, du får redan börja jobba imorgon." Sa min chef

"Tack så mycket. Ja jag kommer då." Svarade jag

 Påvägen tillbaka till lägenheten var jag på så bra humör verkligen jag stannade vid ett glass stånd och köpte en vanlij glass och började gå tilllbaka. Jag gick igenom parken för det verkade mycket mysigare. Musiken var på högsta volym och jag lyssnade på "Don't wake me up med Chris brown". Livet leker tänkte jag när jag helt plöttsligt hör någon skrika se upp. Jag fattade inte att de sa till mig fören en fotboll träffade mig rakt i magen så jag tappade glassen. Faan va ont det gjorde.
"I'm so sorry, I really didn't meen to hit you." Sa en kille runt 18års åldern. 
"It's okey I think.." Svarade jag och pausade musiken. 
"Are you sure? I can by you a new ice cream if you want to..?" Frågade han och tittade ner på glassen som låg helt mosad på marken. 
"No it's okey." Sa jag och började gå.
"I'm Harry by the way" Sa han och sträckte fram handen.
"I'm Sara, but i have to go now." Sa jag och skakade han med honom. 
"Sara, do you want to go out sometime? Maby then I can by you some coffie or maby a new ice cream?" Frågade han och log.
"Haha maby you can.." Svarade jag och log busigt.
"Awesome, here is my number, call me anytime" Sa han i sin perfekta brittiska dialekt och gav mig en lapp.
"I will, see ya!!" Sa jag och började gå tillbaka mot lägenheten. 

Harry's Perspektiv:

"Who was that girl?" Frågade Liam 
"Her name is Sara, i geve her my nuumer, hope she will call me because she was soo hot." Svarade jag och tittade efter henne när hon försvann längre och längre bort. 
"
why would she not call, you're Harry Styles..!" Svarade Liam.
"I don't think she knew who i was..." Svarade jag tyst.
"Wow... this will be interesting." Sa Liam. 


Saras outfit

 


Nu kommer killarna mer in i bilden. Hoppas ni gillar det!

Kram Mikaela

Kommentarer

  • Johanna säger:

    As bra! Fortsätt så!!

    2012-06-13 | 23:40:22
  • Sandra säger:

    Fin blogg :) kram

    2012-06-14 | 00:09:06

Kommentera inlägget här: