myonedfanfics.blogg.se

Stole my heart - Kapitel 2

Kategori: Stole my heart

 Previosly: 
"Det här är på riktigt, vi ska till London! Fy faan va kul!" Nästan skriker jag till Amanda.

"Jaaa veet! Vi kommer ha så otroligt kul!" Svarar hon. 

___________________________________________________________________________
Amandas perspektiv:

"Sara vakna, vi har landat nu. Jag kan inte fatta att du somnade direkt när planet lyfte? Jag kan verkligen inte sova på plan.. hahah" Sa jag.
"hahha har jag sovit hela resan? Varför väckte du inte mig om det blrv tråkigt då?" Svarade Sara.
"Eehh om jag försökte? Du är verkligen omöjlig at väcka, du sover som en stock till och med när barnen skrier på planet så vaknar inte du.. hahah" Sa jag.
"Jajaj du vet att jag sover väldigt tugnt.. kom igen så går vi av så vi snabbt får våra väskor och kan börja gå på Londons gator" Sa Sara

Vid rullbandet ska det vara så typsikt att våra väskor ska komma sist eller vad? tänkte jag.
"Amanda jag tror det där är din väska? eller?" Frågade Sara.
"joo det är det vänta här så hämtar jag det!" Svarade jag

Jag har aldrig gillat att ta bort väskan från rullbandet, jag inte är så stark och när det fortfarande rullar på bandet blir det mycket svårare.. aja någon gång måste man väl göra det. När jag skulle ta väskan så var det någon annan som gjorde det med jag såg inte riktig vem det var för han hade på sin en luva och en keps.. 
"oh, exuse me but i think this is my bag.." Sa jag vänligt
"Ohh i'm so sorry i have one in the same color so i thought it was mine, my bad.. " Svarade han.  My name is Louis by the way." Svarade han och sträckte fram handen.
"haha it's okey! My name is Amanda." Sa jag och skakade hand med honom. 
"But i have to go now, my friend is waiting.." Sa jag tyst och började gå bort åt..
"It was nice meeting you Amanda!" Svarade han tillbaka. 
"You to Louis" Sa jag

Saras Perspektiv:

"Vem var det du pratade med där borta?" Frågade jag Amanda när hon kom fram till mig.
"Någon kille som trodde min väska var hans.. inget speciellt.. Har du din väska?" Sa hon

"Aha, var han snygg då? Ja jag har min väska, kom så börjar vi gå mot taxisarna" Svarade jag
"Hahah om han var snygg? öhh jag vet inte kunde inte se så tydligt eftersom han hade på dig både lluva och keps.." Svarade hon 

Taxi resan tog inte så lång tid och snart var vi framme vid våran lägenhet. 

"Har du sett hur det ser ut har inne innan?" Frågade jag henne.
"Nej ingen alls men min manager sa att de redan hade inrett och att allt var klart! Kom så går vi inte och kollar hur det ser ut! Svarade hon.

Jag öppnade dörren och bara stod där och gapade, herre gud vad snyggt! Det var så stort och ljust. Jag kunde inte fatta att vi skulle bo här hela sommaren! Amanda bara sprang in för att paxa det bäsat rummet.. medans jag bara stod och tittade ut genom försteret. Det kändes som vi hade den bästa utsikten av alla. Vi kunde se hela London och big ben! Fan det här kommer bli så otroligt kul verkligen! Tänkte jag för mig själv. 

"Saraa!! Kom och kolla in fårn walk in closet..!!" Roppar Amanda ifårn andra sidan lägenheten.
"Vaa har vi en walk in closet? Jag bara älskar det här mer och mer för varke sekund" Svara jag samtidligt som jag springer till rumet där hon är i.

Efter någon timme har vi packat upp alla våra kläder och är helt utmattade.

"Eftersom du kommer jobba som modell här i London under den här tiden kanske jag också ska hitta något jobb eller?" Frågade jag henne.
"Ja det blir väl as bra jag såg att bara något kvarter här ifrån så ligger någon milkshake bar, jag tror det stod något om nya antällda, du kan ju kolla där nere? eller?"  Svarade hon.
"Okej jag kollar där, när ska du jobba?" Sa jag.
"Jag vet inte jag ska ringa med Mark min manager nu.." Svarade hon.

___________________________________________________________________________

Andra kapitlet klat nu, kommentera vad ni tycker är bra och vad jag kan förbättra!
Kram Mikaela

Kommentarer


Kommentera inlägget här: